Mediehuse taber pusten på mobilen
Mens det stadig er Ekstra Bladet og TV 2, der har langt den største trafik på deres mobil-sites, så har langt de fleste mediehuse dog haft en efterår med nedadgående trafik. Det viser de seneste tal på FDIM's Mobilliste for november .
Ekstra Bladets mobil.eb.dk ligger fortsat i toppen af trafiklisten med cirka en kvart million besøg. En tilbagegang på 15.000 fra oktober måned, men dog en lille fremgang i forhold til september. TV 2 havde ca. 210.000 besøg i november, en tilbagegang på godt 35.000 i forhold til både september og oktober. Også Jyllands-Posten og Politiken tabte pusten på mobiltrafikken i efteråret og gik fra omkring 80.000 besøgende i september til ca. 60.000 i november.
Berlingske Media kunne som det eneste mediehus notere sig en trafikstigning - men der er stadig meget langt op til konkurrenterne. Mobil.berlingske.dk havde i november bare 36.000 besøg - mindre end halvdelen af konkurrenterne fra Jyllands-Posten og Politiken - en stigning på cirka 15.000 siden september, mens B.T. kunne notere en tilsvarende stigning og gik ud af november med et besøgstal på 31.000.
- MediaWatch