Peter Lundsgaard køber Jubii

Internetportalen Jubii er igen kommet på danske hænder. Den danske direktør har købt firmaet.
MediaWatch

For fem år siden var Jubii den danske del af internettets flagskib - og det skal det være igen. Løfterne er mange fra Peter Lundsgaard, der de sidste fem år har været direktør for Jubii, og som nu sammen med en lille investorgruppe har købt portalen.

Den hidtidige ejer Lycos har besluttet sig for at lukke butikken, og Jubii var dermed sat til salg. Men hvor mange havde ventet et salg til et større dansk mediehus, så blev det i stedet outsideren Peter Lundsgaard, der løb med Jubii, skriver Business.dk.

Han ønsker ikke at oplyse, hvem der tager del i investeringen og ønsker ikke at oplyse prisen for købet af Jubii, men oplyser, at der for ham personligt er tale om en meget stor investering.

"Jeg er gået 'all in' og har belånt huset til op over skorstenen. Det skal lykkes for mig, og det tror jeg da også på, at det gør. Jubii har over 200.000 brugere om dagen, og det kan vi udnytte," siger han til avisen.

Peter Lundsgaard oplyser, at strategien i fremtiden vil være, at indgå partnerskaber med selskaber, hvor Jubii selv har halvpart i investeringerne, som man f.eks. ser det med kvindeportalen Amine.dk.

Jubii gav sidste år et underskud på 23 mio. kroner.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også