Bagger-interview booster web-tv

Seertallet på Ekstra Bladet TV er steget 50 procent i kølvandet på Stein Bagger-sagen og det eksklusive interview fra USA.
MediaWatch

(Opdateret) To skrivende reportere og en fotojournalist-praktikant skaffede det mest eftertragtede interview i nyere tid, da de fik adgang til den bedragerisigtede it-direktør i sidste uge.

Og samtidig med, at de leverede historier til Ekstra Bladets avis og net, sendte de løbende indslag hjem til tv-redaktionen - med stor succes.

Over 200.000 gange er tv-klippene om Bagger-sagen blevet set på Ekstra Bladet TV, og det selvom journalisterne aldrig før har prøvet at lave tv.

"Vores hold i USA har hele tiden været både først og bedst på historien. Og de har vist, at dét at lave tv ikke er raket-videnskab. Det handler om, at man har noget vigtigt at formidle, at man brænder for historien, og at man er hurtigst," siger tv-chefen på Ekstra Bladet, Anders Refnov.

Ekstra Bladet TV har gennemsnitligt over en halv million besøgende om ugen, men i sidste uge nåede web-tv-stationen 790.000 besøg og 1,5 millioner visninger af indslag. I løbet af en traditionel uge bliver tv-klippene set omkring en million gange.

Også Jyllands-Posten har oplevet stor interesse for tv-indslag om Stein Bagger. Jp.tv havde den bedste uge nogensinde i sidste uge trafikmæssigt, og her var det især et klip om, hvordan Stein Bagger tilsyneladende har svindlet, der trak visninger - foreløbig 86.141. I alt er web-tv indslagene på Jp.tv om Stein Bagger blevet set foreløbig 350.000 gange. 

- Newspaq

- MediaWatch

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også