Bagger-interview booster web-tv
(Opdateret) To skrivende reportere og en fotojournalist-praktikant skaffede det mest eftertragtede interview i nyere tid, da de fik adgang til den bedragerisigtede it-direktør i sidste uge.
Og samtidig med, at de leverede historier til Ekstra Bladets avis og net, sendte de løbende indslag hjem til tv-redaktionen - med stor succes.
Over 200.000 gange er tv-klippene om Bagger-sagen blevet set på Ekstra Bladet TV, og det selvom journalisterne aldrig før har prøvet at lave tv.
"Vores hold i USA har hele tiden været både først og bedst på historien. Og de har vist, at dét at lave tv ikke er raket-videnskab. Det handler om, at man har noget vigtigt at formidle, at man brænder for historien, og at man er hurtigst," siger tv-chefen på Ekstra Bladet, Anders Refnov.
Ekstra Bladet TV har gennemsnitligt over en halv million besøgende om ugen, men i sidste uge nåede web-tv-stationen 790.000 besøg og 1,5 millioner visninger af indslag. I løbet af en traditionel uge bliver tv-klippene set omkring en million gange.
Også Jyllands-Posten har oplevet stor interesse for tv-indslag om Stein Bagger. Jp.tv havde den bedste uge nogensinde i sidste uge trafikmæssigt, og her var det især et klip om, hvordan Stein Bagger tilsyneladende har svindlet, der trak visninger - foreløbig 86.141. I alt er web-tv indslagene på Jp.tv om Stein Bagger blevet set foreløbig 350.000 gange.
- Newspaq
- MediaWatch