MediaWatch

Nyhedssite for unge får nyt liv

Det er hårdt at lave internetsucceser, når man går i 9.klasse. Chefredaktøren for ungnyt.dk, Oskar Herrik Nielsen, er dog ambitiøs på sit medies vegne.

I sommeren 2007 sad Oskar Herrik Nielsen og ledte på nettet efter nyheder. Men i løbet af jagten konstaterede han, at der ikke eksisterede nyhedssites, som henvendte sig præcist til ham.

”Der er mange unge, som synes nyheder er kedelige, derfor besluttede jeg mig til at skabe budskabet, at nyheder kan være relevante,” forklarer Oskar Herrik Nielsen, som siden januar har kunnet kalde sig chefredaktør for sitet Ungnyt.dk. Siden har han selv skabt, og målgruppen er 12-20 år. Kravet til artiklerne er, at de skal handle om unge
eller have relevans for unge.

Mere gossip
I begyndelsen bragte sitet især artikler skrevet af ungdomspolitikere, men efterhånden er indhold og målgruppe justeret, og nu fylder underholdning og gossip en større del af indholdet.

Sidste forår havde ungnyt.dk op til 2000 unikke brugere pr dag, men i dag er tallet faldet til cirka unikke 400 daglige brugere. Ifølge Oskar Herrik Nielsen var det den massive omtale i begyndelsen, som skabte den høje trafik.

Hjælp fra hitmedia
Når Oskar Herrik Nielsen og de andre frivillige, som bruger fritiden på ungnyt.dk ikke kan holde den høje trafik, skyldes det, at de ikke har nok tid til at fokusere på det redaktionelle.

Næste år får ungnyt.dk dog et nyt liv fortæller Oskar Herrik Nielsen. Hitmedia, som står for ungdomssitet gratisting.dk skal nemlig stå for ny hjemmeside, nyt logo og annoncesalg for ungnyt.dk. Det skulle gerne skabe plads og tid til flere artikler. For Oskar Herrik Nielsen er målet klart:

"Det kunne være fedt, hvis vi blev det mest besøgte nyhedssted for unge og få mange engagerede læsere til at kommentere på artiklerne."

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere