LinkedIn sælger personlige reklamer

Det sociale og forretningsorienterede internet-netværk LinkedIn har skabt et reklamenetværk, der gør det lettere for annoncører at lave personlig reklame.
MediaWatch

Det sociale og forretningsorienterede internet-netværk LinkedIn har skabt et reklamenetværk, der gør det lettere for annoncører at lave personlig reklame.

"Den økonomiske afmatning gør, at annoncører vil annoncerer mere direkte til forbrugerne, det giver vi dem mulighed for," siger Kevin Eyres, der er LinkedIns chef i Europa.

Med netværket giver LinkedIn annoncører adgang til de oplysninger, som brugerne af hjemmesiden har oplyst.

Men det bliver ikke billigt for annoncører at få adgang til LinkedIns 8,7 mio. globale brugere. De er nemlig ganske godt stillet med en gennemsnitlig årlig indtægt på næsten 110.000 dollar, mens 80 procent har en universitetsuddannelse.

Prisen bliver derfor på mellem 30 og 76 dollar per 1000 visninger - væsentligt mere, end hvad andre sociale netværk tager for samme ydelse. Det skriver Guardian Media. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også