Epn.dk fortsætter fremgang

Epn.dk har sat sig tungt på business-stoffet på nettet, men skal tænke i nicher, hvis positionen skal opretholdes, mener ekspert.

Laura Bøge Mortensen

Epn.dk har sat sig tungt på business-stoffet på nettet, men skal tænke i nicher, hvis positionen skal opretholdes, mener ekspert.

Siden Jyllands-Posten i efteråret 2006 lancerede erhvervssitet epn.dk, er trafikken gået frem, og erhvervs-sitet kan kalde sig Danmarks største. Ifølge FDIMs topliste er epn.dk gået fra 351,164 brugere i juni 2007 til 468,421 brugere i juni 2008. Det er omtrent 100.000 flere brugere end konkurrenterne borsen.dk og business.dk.

Christian Strand, Group Interactive Director, IUM, mener dog ikke, at fremgangen er overraskende.
"Der har været et hul i markedet, og så er de medlem af familien på Rådhuspladsen, hvor de er dygtige til at bruge deres sites til at skabe trafik på andre sites. De har altså musklerne til at drive trafik."

Det er ikke størrelsen det handler om
Christian Strand gør dog opmærksom på, at volumen ikke betyder alt.

"Lige nu er epn.dk klassens frække dreng, som gør alt for at lave vækst. De gør det godt, men på længere sigt, kan de komme til at afgive brugere til nichesites," siger han.

Jørgen Schultz-Nielsen internetredaktør på Jyllands-Posten er enig i, at epn.dk er funderet bredt, men han understreger, at siden også dækker nicher.

Flere partnerskaber i fremtiden
"Vi ved godt, at vi ikke kan være verdensmestre i alt. Derfor laver vi partnerskaber nichemedier som for eksempel Computerworld og MediaWatch", siger han.
Jørgen Schultz-Nielsen oplyser også, at der er flere partnerskaber på vej, som skal sikre epn.dk's nichedækning. Hvornår og hvad de går ud på, siger han ikke.

Markedsandel brugere opgjort på månedsbasis. Kilde: FDIM.dk

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også