Annoncører vil søge mod nichesites

Bureau spår nye tider på vej for online-mediedrift i efteråret med vigende vækst og en søgning mod nichesites, der leverer præcise målgrupper.
MediaWatch
Bureau spår nye tider på vej for online-mediedrift i efteråret med vigende vækst og en søgning mod nichesites, der leverer præcise målgrupper.

Managementkonsulentvirksomheden Mediaid spår overfor MediaWatch, at internettet går ind i en ny fase. 

De høje vækstrater vil langsomt aftale og markedsstrukturen ændres.

Nettet har nået en størrelse, hvor man begynder at planlægge både dybt og bredt, dvs. niche-sites bliver stadig mere attraktive, kombineret med at stadig flere medier melder sig på banen i kamp om annoncekronerne, vurderer Mediaid direktør Steen Christiansen, der bidrager til en prognose på Mediawatch.

Det er slut med, at top 10 sites på FDIM listen blot læner sig tilbage og indkasserer annonceindtægter.

Annoncørerne vil søge ned i flere og forskellige sites, der præcist kan levere den rette målgruppe. De vil fokusere på, hvad brugerne bidrager med til kampagnen - ikke blot hvor mange.

Sites som Eb.dk og tv2.dks er så store på dækning, også på deres undersites, at de flyder ovenpå. Det er laget lige under, der vil skulle aflevere penge til specialsites.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også