RB-Børsen lancerer web-tv

Som et nyt tiltag vil RB-Børsen begynde at producere videoindslag.
MediaWatch

Som et nyt tiltag vil RB-Børsen begynde at producere videoindslag.

Kunderne i den finansielle verden vil dog ikke blive overfodret med ligegyldige indslag, lover Søren Funch, der er redaktionschef for RB-Børsen og Ritzaus Bureau.

"For RB-Børsen er det et helt nyt område, vi bevæger os ud på. Derfor vil vi kun producere videoindslag på de absolut vigtigste historier, men rent strategisk mener vi, at det er vigtigt område for RB-Børsen som landets førende finansielle nyhedstjeneste," siger Søren Funch.

Han understreger, at produktionen af web-tv skal ses som et supplement til RB-Børsens nuværende tjeneste, hvor kvalitet og hurtighed fortsat er afgørende.

"Imidlertid har vi allerede nu kunnet konstatere en efterspørgsel efter videoindslag, og der er ingen tvivl om, at denne efterspørgsel kun vil stige de kommende år," siger Søren Funch.

RB-Børsens kunder skal ikke betale ekstra for den nye ydelse, som RB-Børsen producerer i samarbejde med Ritzaus lyd og videoredaktion. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også