Det Berlingske Officin skifter navn til Berlingske Media

Med virkning fra i dag erstatter det moderne Berlingske Media det gamle navn, Det Berlingske Officin, skriver Berlingske i en pressemeddelelse.
MediaWatch

Med virkning fra i dag erstatter det moderne Berlingske Media det gamle navn, Det Berlingske Officin, skriver Berlingske i en pressemeddelelse.

"3. januar 2009 er det 260 år siden Ernst Henrich Berling udgav koncernens første avis. Vi er i gang med en omfattende forandringsproces i hele koncernen netop i år for at bringe os i front til en hel ny medieæra, som vi har tænkt os at sætte vores stærke præg på, præcis som Berlingske har gjort det igennem århundreder. Derfor vender vi nu et blad i Berlingskes historiebog og foretager med det nye navn et markant skifte fra traditionel dagbladskoncern til moderne multimedievirksomhed," siger koncernchef Lisbeth Knudsen.

Det ny logo er ifølge pressemeddelelsen "skarpt og enkelt i sit udtryk og sender signaler om styrke, modernitet og handlekraft." Navnet Berlingske Media skal understrege, at koncernen er én samlet virksomhed med mange brands og udgivelser på flere medieplatforme.

"Når vi skifter navn gør vi det i stor respekt for vores helt unikke historie. Berlingskes særlige position i det danske samfund skal bevares, vi børster blot støvet af skuldrene og ruster os til at være bannerfører i den nye medietidsalder," siger Lisbeth Knudsen.

Navneskiftet kommer samtidig med, at Berlingske står overfor denne sommer at påbegynde tilbageflytningen til et totalt renoveret og nyindrettet mediehus i Pilestræde i København.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også