MSN den perfekte partner for Benjamin

Benjamin Media værdsætter samarbejdet med MSN, der har annoncering, trafik og brand med sig.
Tine Brødegaard Hansen
Benjamin Media værdsætter samarbejdet med MSN, der har annoncering, trafik og brand med sig.

Sådan forklarer Anders Kragelund, interactive manager i Benjamin Media baggrunden for nye samarbejde med MSN om de to livsstilssites MSN Style og MSN Mand målrettet henholdsvis kvinder og mænd. Læs mere om MSNs strategi.

Tidligere på året blev samarbejdet mellem Benjamin Media og Jubii om Woman.dk opløst. Begge parter var enige og Jubii har efterfølgende lanceret kvindesitet Amine.dk, mens Woman.dk styres af Benjamins interaktive afdeling.

Dengang hed begrundelsen, at det var "mere oplagt at hente brandet Woman hjem under eget tag, da Benjamin er fuldt ud på omdrejningshøjde med andre online-medieudbydere". MSN Style har indhold fra Benjamin-magasinerne Cosmopolitan og Costume, så hvad er begrundelsen for at trække sig fra Jubii-samarbejdet, for til gengæld at starte et nyt med MSN?

"Vi samarbejder stadig med Jubii om Mandemagasinet M, men det vi ønskede at gøre, var at får brugerne til at involvere sig mere, det gav ikke mening at gøre sammen med Jubii, men vi viser stadig mange artikler. Jubii er gået i en anden retning med Amine.dk og er en slags konkurrenter, men konkurrence er sundt."

Hvorfor laver I ikke selv et samlet site selv med indhold fra eksempelvis alle kvindemagasiner?

"Det er et interessant spørgsmål, men vi vurderer, at vi gør det bedst med MSN. Vi vil møde brugeren, hvor brugeren er, de skal ikke nødvendigvis trækkes til truget hos os. Det er også et spørgsmål om at bevare nichens kvalitet på vores sites for det enkelte magasin. Men MSN har den displayannoncering, den markedsføring og trafik vi har brug for."

Anders Kragelund tilføjer at det nye samarbejde er led i Benjamins vision for de næste år, hvor brugeren skal mødes på Benjamins egne sites, på MSN, ved events og partnerkommunikation. I tilfældet Costume, der er målrettet den meget modeinteresserede kvindelige forbruger, er den hårfine balance at bevare niche-fornemmelsen på det enkelte site, men også at udbrede kendskabet via et større site.

"Kernebrugeren har vi på vores egne sites, men skal vi ud til rigtig mange, er det ikke via Costume.dk, derfor er samarbejdet med MSN vigtigt. De har samme satsområder og målgrupper og der møder vores magasiner mange flere kvinder, der er ikke er så dedikerede og mode-nørdede."

Det giver ifølge Anders Kragelund en åbning til flere annoncører, idet MSN Style ikke alene henvender sig til de mest "hardcore" Benjamin-brugere.

"Vi går meget op i, at give en tilbagelænet oplevelse, det får man i stolen med magasinet, men også på MSN Style, hvor man ikke er midt i en søgning og derfor er modtagelig, også for annoncebudskaber. Sitet skal være brugbart og fortælle hvor man kan købe produkterne. MSN er nogle af de stærkeste til display-annoncering, hvor det ikke handler om søgning, men brandingbudskaber. Hvis vi bare ville købe effekt, skulle vi gå efter direct marketing eller lignende."

Benjamin Medias interaktive afdeling ligger dog ikke på den lade side, fortæller Anders Kragelund, der opruster stærkt på området og arbejder løbende på relanceringer og strategi. Snart vil Costume.dk blive relanceret for tredje gang på et år.

MSN Style blev i samarbejde med Benjamin Media lanceret i sidste måned i Norge.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også