Online rekruttering via online video

Markedet for online video antager mange former og genrer. Nyeste bud er præsentations-videoer til salg og rekruttering.
MediaWatch

Markedet for online video antager mange former og genrer. Nyeste bud er præsentations-videoer til salg og rekruttering.

Baggrunden er filmmediets direkte og personlige kommunikationsform, som er både tiltrækkende og troværdig.

"En video er appetitlig og skaber fokus - og den får formidlet langt mere end det, der rent faktisk bliver sagt. En rekrutteringsvideo med optagelser af miljøet i den konkrete afdeling, som søger nye medarbejdere, tydeliggør eksempelvis de bløde værdier i virksomheden. Potentielle ansøgere, som ser videoen, kan derved nemmere screene virksomheden, som på sin side får flere og mere kvalificerede ansøgere," siger medstifter af kinth, Jens Christian Ellekilde, der har beskæftiget sig med online markedsføring i en årrække.

Det er Anders Mayntzhusen og Jens Christian Ellekilde der har etableret Kinth

Deres synspunkt støttes af Rolf Jensen fra Dream Company A/S:

"Jobannoncer og virksomheds-præsentationer har ikke ændret sig meget de sidste 20 år. Jobannoncerne fortæller, oftest i klicheer, hvad man forventer, men ikke meget om, hvad man tilbyder - og det kan være lidt svært at forstå i betragtning af den aktuelle jobsituation.
Virksomhedspræsentationer har de samme skavanker, påpeger han.

I sidstnævnte anvendes også klicheer, og det er som regel ikke tydeligt, hvad virksomheden står for, værdierne, brandet mv.

Virksomheden kinth er en knap tre måneder gammel

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også