Jubii vil være nichemedie

Danmarks største søgeportal, Jubii, vil relancere sig selv og springe ud som en egentlig producent af journalistisk indhold.
MediaWatch

Danmarks største søgeportal, Jubii, vil relancere sig selv og springe ud som en egentlig producent af journalistisk indhold.

Som MediaWatch tidligere har fortalt, siger adm. dir. Peter Lundsgaard til Berlingske Tidende, at Jubii skal pilles ned og bygges op fra bunden for at skaffe mere trafik.

"I dag findes vinderne på nettet i vertikalerne og nicherne. Det nytter ikke at prøve at rumme alt. Så vi er nødt til at lave stort set om på alt," siger han til avisen.

Ud over en redefinering af selve søgefunktionen skal Jubii være et rigtigt medie med journalistisk indhold. Det skal ske i en række undersider under hvert deres navn. Det første, kvindesitet Amine.dk, er allerede lanceret. Derudover ventes et tilsvarende site for mænd, et gossipsite og to tilsvarende sites, som Jubii holder hemmeligt.

Over for MediaWatch afslører Peter Lundsgaard dog, at de to øvrige sites formentlig vil dreje sig om finans og film.

Hvert site bliver selvstændigt med redaktionelle medarbejdere. Jubii får dog ingen ejerandel i virksomhederne. Peter Lundsgaard vurderer, at 80 procent af det eksisterende Jubii vil være nyt, når relanceringen er gennemført.

"Vi må jo indrømme, at vi ikke har formået at vokse sammen med markedet, og at jeg i den tid, hvor internettet er vokset, stort set kun har skåret ned. Vi har investeret for lidt i markedet og er blevet overhalet, og det er ikke tilfredsstillende," siger Peter Lundsgaard til Berlingske. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også