MediaWatch

Monster vinder, Keybo taber

Der er meget langt fra top til bund i MediaWatch' analyse af væksten i internettrafikken i første kvartal.

Der er meget langt fra top til bund i MediaWatch' analyse af væksten i internettrafikken i første kvartal. Jobportalen Monster.dk går frem med 174 pct., mens boligportalen keybo.dk har mistet 51. pct. af sine brugere siden december.

MediaWatch har sammenlignet antallet af brugere på de danske hjemmesider i december 2007 og marts 2008. Man skal være varsom med at konkludere på væksten på enkelte sites, fordi månederne er forskellige, men undersøgelsen kan bruges til at se, hvor godt de 186 sites, der i begge måneder blev målt hos FDIM, har klaret sig i forhold til hinanden.

Her er bundskraberne:
1) keybo.dk: -51 pct.
2) skala.fm: -43 pct.
3) bibliotek.dk: -42 pct.
4) autogejl.dk: -41 pct.
5) netdate.dk: -40 pct
6) aarhus.dk: -40 pct.
7) spilpriser.dk: -36 pct.
8) fdim.dk: -35 pct.
9) madogbolig.dk: -33pct
10) dagbladet-holstebro-struer.dk: 32 pct.

Sammenlagt voksende de 186 sites med 8 pct., men en række af dem havde for alvor turbo på væksten i første kvartal.

Her er topscorerne:
1) monster.dk: 174 pct.
2) mediawatch.dk: 150 pct.
3) start2run: 143 pct.
4) turengaartil.dk: 122 pct.
5) aoaa.dk: 116 pct.
6) golfmagasinet.dk: 107 pct.
7) kristeligt-dagblad.dk: 104 pct.
8) dif.dk: 89 pct.
9) ringkoebing-amts-dagblad.dk: 89 pct.
10) idgkurser.dk: 81 pct.

Blandt dagbladene var Kristeligt Dagblad topscorer, men også Nyhedsavisen (avisen.dk) klarede sig fint med en fremgang på 64 pct. Avisen.dk er dog stadig med 170.00 brugere blandt de små af de store på plads nummer 48 over de bedst besøgte hjemmesider.

Her er listen over de hurtigstvoksende dagblade:

1) kristeligt-dagblad.dk: 104 pct.
2) ringkoebing-amts-dagblad.dk: 89 pct.
3) avisen.dk: 64 pct.
4) folketidende.dk: 46 pct.
5) erhvervsbladet.dk: 35 pct.
6) dagbladetonline.dk: 31 pct.
7) information.dk: 26 pct.
8) nordjyske.dk: 24 pct.
9) viborg-folkeblad: 22 pct.
10) fyens.dk: 21 pct.

Mere fra MediaWatch

Joy Mogensen: Vi vil gå et skridt længere end EU kræver

Kulturminister Joy Mogensen (S) fortæller, hun vil give danske medier mulighed for kollektive forhandlinger med techkoncerner om betaling for indhold i podcasten Indslag, hvor hun også forklarer "misforståelse" om brug af hyperlink.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til delvis genåbning, nye chefredaktører på TV 2 News og Jyllands-Posten, en kommende streamingtjeneste og planer om vækst blandt flere. Få overblik over ugens gang i Mediedanmark.

Annoncører afviser regeringens lempelse af kviklånslov

Regeringens ændring af kviklånsloven, der bl.a. skal holde hånden under lokale idrætsforeningers sponsorater, får en kold skulder af Danske Annoncører og Markedsførere under Dansk Erhverv, der vil have gjort op med loven.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs