Web spin-off på American Idol er success

Talent-showet American Idol gav Dave Della Terza ideen til at starte sitet 'Vote for the Worst', der er blevet en kommerciel succes.
MediaWatch

Talent-showet American Idol gav Dave Della Terza ideen til at starte sitet 'Vote for the Worst', der er blevet en kommerciel succes.

Det er primært via Google Ads, at det populære site 'Vote for the Worst', har givet et overskud i nærheden af 40.000 dollar sidste år. Ideen er, at brugerne kan stemme på den sanger de syntes synger værst i 'American Idol', der nu er på sin syvende sæson. Det skriver nytimes.com.

Ifølge Dave Della Terza startede ideen dog ikke som et forsøg på at tjene penge på andres succeskoncept, men som en ren spøg. Men brugerne var vilde med det, og kan nu også læse nyheder fra showet. I første uge af marts brød sitet således sin egen rekord med 2,7 mio. sidevisninger.

Produktionsselskabet bag talentshowet, FremantleMedia, ser dog ikke med blide øjne på Terzas spin-off. De har sendt tre såkaldte ‘cease-and-desist' breve til sitet, der har til hensigt at stoppe en bestemt adfærd og forhindre den i fremtiden. Anklagerne til sitet er gået på misbrug af copyright, hvilket har resulteret i, at ‘American Idol' logoet ikke længere optræder på sitet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også