Rejselystne danskere skal skabe online-indtægter

Online konkurrence om danskernes rejseinteresse skærpes i dag med relanceringen af portalen turengaartil.dk, der får nyt indhold og navn.
Per Fanefjord Laursen
Online konkurrence om danskernes rejseinteresse skærpes i dag med relanceringen af portalen turengaartil.dk, der får nyt indhold og navn.

JP/Politikens Hus, som står bag turengaartil.dk, fortsætter offensiven og lancerer i dag et helt nyt rejsesite under navnet tgt.dk. Sitet erstatter det eksisterende turengaartil.dk.

MediaWatch har bedt foreningsområdechef Rasmus Wolff besvare disse spørgsmål:

Mediawatch: Er Tgt.dk 100 procent annoncefinansieret?

Rasmus Wolff: Finansieringen til at udvikle og producere sitet kommer fra annoncører, der ønsker at markedsføre sig overfor rejseinteresserede brugere. Tgt.dk er 100 procent uafhængigt redaktionelt."

MW: Hvad er målsætning målt på unikke brugere?

RW: "Tgt.dk havde i januar 155.000 unikke brugere. Målet er, at sætte os fast som Danmarks største rejse-site."

MW: Hvordan adskiller sitet sig fra konkurrenterne?

RW: "Tgt.dk adskiller sig på flere punkter. Mens mange tjenester har fokus enten på at finde en billig billet eller at skrive rejseartikler, så leverer tgt.dk indhold til alle rejsens faser: 1. Inspiration til at vælge hvor ferien skal gå hen, 2. Søgeværktøj til billigste fly, hotel, bil eller charter-billet, 3. Konkret guide-indhold lige op til turen, og 4. muligheden for at dele billeder med venner og familie, når ferien er slut. Tgt.dks mål er at integrere de fire tjenester, så man f.eks let kan se, hvad det koster at flyve til Berlin, mens man læser Berlin-guiden."

"Tgt.dk bygger på indhold fra forlaget bag Turen Går Til bogserien. Vi har helt unikt og egen produceret indhold som rejseinteresserede kun kan finde hos os. Derfor er det svært fra andre at kopiere tgt.dk."

MW: Hvor mange personer leverer redaktionelt eller andet indhold til sitet?

RW: "Der er tre faste og over 30 freelanceskribenter tilknyttet tgt.dk. Dertil kommer de interne og eksterne folk, der arbejder på at udvikle sitet, søgemaskinen og community."

MW: Trækker Tgt.dk 100 procent på JP/Politikens produktion eller også på unikt? Hvor meget er eventuelt solostof?

RW: "Tgt.dk producerer selv indholdet i samarbejde med Turen Går Til - både nyheds, inspiration og guide-stof. Vi genbruger ikke indhold fra aviserne eller netaviserne, men vil da ikke afvise at vi på sigt kan byde på denne type indhold."

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også