Facebook udfordres af niche-spillere
Det nyeste eksempel i Danmark er JP/Politikens Navlestreng.dk.
Næste generation af online communities bliver mere nicheprægede end Facebook-generationen.
Det nyeste eksempel i Danmark er JP/Politikens Navlestreng.dk.
Det skriver JP/Politiken i en pressemeddelelse.
Navlestreng.dk er et socialt fælleskab for nuværende og kommende mødre. Her har mødrene mulighed for at skabe netværk med hinanden og med eksperter, der deltager i debatten på lige fod med brugerne og blogger om aktuelle ting inden for deres forskellige fagområder.
"Vi vil hen over den kommende tid lancere flere online niche-satsninger, hvor vi kombinerer JP/Politikens publicistiske udgangspunkt med en stærk teknologisk community platform og stærke distributionsmuligheder som den største danske internet-udgiver", siger Mogens Sejer Iversen, som står i spidsen for satsningerne.
Nichefokuseringen giver mere værdi for samarbejdspartnere og annoncører hedder det i pressemeddelelsen, idet de får mulighed for at præsentere sig overfor en veldefineret målgruppe med mulighed for at tage hidtil usete annonceprodukter i brug.
"Vi vil kunne tilbyde vore annoncører langt mere avancerede og involverende værktøjer til at komme i dialog med deres potentielle kunder, end man hidtil har været vant til på danske websites", siger Mogens Sejer Iversen.
JP/Politikens seneste nichesatsning findes på www.navlestreng.dk. Kommende satsninger bliver indenfor områderne boligindretning og gør-det-selv.