Facebook udfordres af niche-spillere

Næste generation af online communities bliver mere nicheprægede end Facebook-generationen.
Det nyeste eksempel i Danmark er JP/Politikens Navlestreng.dk.
MediaWatch

Næste generation af online communities bliver mere nicheprægede end Facebook-generationen.
Det nyeste eksempel i Danmark er JP/Politikens Navlestreng.dk.

Det skriver JP/Politiken i en pressemeddelelse.

Navlestreng.dk er et socialt fælleskab for nuværende og kommende mødre. Her har mødrene mulighed for at skabe netværk med hinanden og med eksperter, der deltager i debatten på lige fod med brugerne og blogger om aktuelle ting inden for deres forskellige fagområder.

"Vi vil hen over den kommende tid lancere flere online niche-satsninger, hvor vi kombinerer JP/Politikens publicistiske udgangspunkt med en stærk teknologisk community platform og stærke distributionsmuligheder som den største danske internet-udgiver", siger Mogens Sejer Iversen, som står i spidsen for satsningerne.

Nichefokuseringen giver mere værdi for samarbejdspartnere og annoncører hedder det i pressemeddelelsen, idet de får mulighed for at præsentere sig overfor en veldefineret målgruppe med mulighed for at tage hidtil usete annonceprodukter i brug.

"Vi vil kunne tilbyde vore annoncører langt mere avancerede og involverende værktøjer til at komme i dialog med deres potentielle kunder, end man hidtil har været vant til på danske websites", siger Mogens Sejer Iversen.

JP/Politikens seneste nichesatsning findes på www.navlestreng.dk. Kommende satsninger bliver indenfor områderne boligindretning og gør-det-selv.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også