DRRB: Online overhaler tv

Internettet har givet tv baghjul, når det gælder annoncer, og allerede til næste år overhaler online annoncering tv-mediet.
MediaWatch

Internettet har givet tv baghjul, når det gælder annoncer, og allerede til næste år overhaler online annoncering tv-mediet.

Det forudser Danske Reklame- og Relationsbureauer Brancheforeninger, DRRB, i en undersøgelse, de har lavet for Berlingske Tidende.

Ifølge DRRB lander internettet til næste år på en annonceomsætning på mere end tre milliarder kroner. Det svarer til en vækst på 19 procent i forhold til 2007. Tv vil få en annonceomsætning på lidt over 2,6 milliarder kroner.

DRRB forventer, at den samlede annoncevækst i år bliver på omkring syv procent, mens væksten til næste år forventes at blive et sted mellem tre og fire procent.

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også