Amazons indryk på streamingmarked med reklamer bliver hurtigt og pludseligt

Fra 29. januar skal seere på Amazons streamingtjeneste Prime Video betale ekstra penge for at undgå reklamer. Det spås stor indvirkning på markedet grundet Primes store udbredelse.
Meget snart vil alle Prime-abonnenter i USA blive vist reklamer og vil man undgå dem, kræver det en ekstra månedlig betaling. | Foto: Mark Lennihan/AP/Ritzau Scanpix
Meget snart vil alle Prime-abonnenter i USA blive vist reklamer og vil man undgå dem, kræver det en ekstra månedlig betaling. | Foto: Mark Lennihan/AP/Ritzau Scanpix

Amazon melder sig slutningen af januar til den voksende gruppe af streamingudbydere, der vil supplere sine abonnementsindtægter med reklameomsætning på streamingtjenesten Prime Video – men Amazon lancere sin reklameunderstøttede model på en anden måde end konkurrenterne. Det skriver bl.a. The Hollywood Reporter.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også