Norsk forbud mod Metas adfærdsbaserede markedsføring udvides til EU

”Denne udvikling ignorerer uberettiget den omhyggelige og robuste regulatoriske proces,” lyder det fra Meta i en kommentar til kendelsen, der gør forbuddet permanent.
Foto: Yves Herman/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Yves Herman/Reuters/Ritzau Scanpix

Det Europæiske Databeskyttelsesråd (EDBP) slår nu ned på Facebook- og Instagram-ejeren Metas brug af persondata til adfærdsbaseret markedsføring. Det fremgår af en meddelelse hos Datatilsynet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også