Trafiktab fra Facebook koster millioner for ugebladet Se og Hør

Mens mediekoncernen JFM og Aller-bladet Se og Hør har oplevet et fald i trafik fra Facebook, er Ekstra Bladet gået fri og melder modsat om en stigning.
Foto: Jens Dresling/Politiken
Foto: Jens Dresling/Politiken

Over fire dage i februar kunne Se og Hør se sin trafik fra Facebook falde drastisk, og fra april til september har der været 72 pct. færre henvisninger fra Facebook til ugebladets hjemmeside sammenlignet med halvåret frem til april. Derfor når bladet ikke sit budget, og Aller Media-mediet er nu nødt til at justere sine vækstplaner, fortæller ansv. chefredaktør Niels Pinborg.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også