TV 2 bruger AI til personalisering og at forudse afhoppere på Play

AI i mediehusene. Recommender-systemer, deepfakes og bekymringer om generative tjenester. Teknologistrateg giver indblik i TV 2’s arbejde med kunstig intelligens.
”Vi prøver at finde den bedste balance for TV 2 i forhold til at anvende automatisk personalisering. Men vi er ikke på vej imod at blive 100 pct. styret af algoritmer som andre,” siger Bo Bergstedt, der er teknologistrateg hos TV 2. | Foto: Tv 2 Danmark
”Vi prøver at finde den bedste balance for TV 2 i forhold til at anvende automatisk personalisering. Men vi er ikke på vej imod at blive 100 pct. styret af algoritmer som andre,” siger Bo Bergstedt, der er teknologistrateg hos TV 2. | Foto: Tv 2 Danmark

Kunstig intelligens og de muligheder og udfordringer, som teknologien medfører, står højt på dagsordenden i flere afdelinger hos TV 2.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Læs også