JFM går systematisk til værks i arbejdet med AI i nyhedsproduktionen

AI i mediehusene. JFM har gang i flere skalerbare AI-projekter fokuseret omkring nyhedsproduktion og personalisering. Derudover skal AI bruges til at fange kunder på vej ud ad døren.
”Ligesom internettet betød en enorm forandring for måden, vi arbejdede på, så tror vi også, at kunstig intelligens kommer til at gøre det for de redaktionelle processer,” siger Jørn Broch, nyhedsdirektør i JFM. | Foto: Jfm
”Ligesom internettet betød en enorm forandring for måden, vi arbejdede på, så tror vi også, at kunstig intelligens kommer til at gøre det for de redaktionelle processer,” siger Jørn Broch, nyhedsdirektør i JFM. | Foto: Jfm

Hvor arbejdet med kunstig intelligens i JFM tidligere kun er foregået på specialistniveau, har den hastige udvikling i teknologien øget tilgængeligheden så meget, at koncernen nu iværksætter en række projekter for at få medarbejderne til aktivt at arbejde med og drage fordele af den i nyhedsproduktionen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 6 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også