Verdens største reklamebureau bruger AI til nye kampagner

Udgifter til reklamer kan i nogle tilfælde reduceres til en brøkdel med brug af kunstig intelligens, anslår WPP-topchef. Kampagne i Indien skabte 130.000 reklamer med Bollywood-stjerne.
Mark Read tror, kunstig intelligens kan give store besparelser i reklamebranchen. Det siger han til Reuters. | Foto: Toby Melville
Mark Read tror, kunstig intelligens kan give store besparelser i reklamebranchen. Det siger han til Reuters. | Foto: Toby Melville

Kunstig intelligens er måske midt i sit indtog i reklamebranchen, skriver nyhedsbureauet Reuters. Her fortæller Mark Read, der er topchef i verdens største reklamebureau, WPP, at det allerede bruges i arbejdet med flere store kunder såsom Nestle og Mondelez.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også