Better Collective går efter at blive verdens største ejer af sportsmedier

Betting- og medieselskabet har netop passeret to mia. i omsætning og sigter nu efter en aggressiv opkøbsstrategi inden for sportsmedier.
Jesper Søgaard og Christian Kirk Rasmussen (th.) stiftede Better Collective i 2004. | Foto: Better Collective / Pr
Jesper Søgaard og Christian Kirk Rasmussen (th.) stiftede Better Collective i 2004. | Foto: Better Collective / Pr

Børsnoterede Better Collective vil med strategisk skifte nu opkøbe sig til en position som verdens største sportsmediegruppe. Det fortæller Jesper Søgaard, der er medstifter og adm. direktør i Better Collective, i et interview med Børsen efter selskabet netop har offentliggjort årsrapport, der viser, at Better Collective sidste år passerede en omsætning på to mia. kr. og et driftsresultat (ebit) på 524 mio. kr.

“Vi føler, at der er en stor mulighed for os. Der er ikke rigtig nogen andre, der har taget den position, hvor man som selskab er relevant på sportsmedier i rigtig mange geografiske markeder,” siger Jesper Søgaard til Børsen.

Målet er at positionere sig som det selskab med flest månedlige besøg på tværs sine sportsmedier ved at opkøbe udvalgte internationale sportsmedier gennem de kommende år, og det kan ”meget vel” hovedsageligt være inden for fodboldmedier.

I marts 2020 opkøbte Better Collective e-sportsmediet HLTV, der skriver om Counter Strike, til en pris på op mod 257 mio. kr. I forbindelse med opkøbet oplyste Better Collective, at hltv.org har omkring 26,5 mio. sidevisninger om måneden

Tidligere har Better Collective lagt omkring 1,5 mia. kr. for sit hidtil største opkøb, ligesom der sidste år blev investeret omkring 780 mio. kr. for gamingplatformen Futbin.at lave noget op til midt imellem de to beløb,” forklarer topchefen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Martin Lehmann/Politiken/Ritzau Scanpix

Store streamere vil bremse canadisk bidragsmodel

For abonnenter

Læs også