MediaWatch

Amazon vil bruge 111 mia. kr. på streamingindhold i år

Tech-selskabet overhaler ifølge Bloomberg Intelligence alle sine konkurrenter.

Foto: Robyn Beck/AFP/Ritzau Scanpix

Amazon forventes at bruge 15 mia. dollar svarende til over 111 mia. kr. på indhold til sin streamingtjeneste Amazon Prime Video i 2022, skriver Bloomberg News på baggrund af tal fra Bloomberg Intelligence.

Dermed overhaler tjenesten sine konkurrenter på den front. Netflix forventes at bruge 13,6 mia. dollar svarende til 100 mia. kr., mens Disneys streamingtjeneste Disney+ forventes at bruge 9,5 mia. dollar svarende til 70,3 mia. kr. Warner Bros. Discovery, selskabet bag streamingtjenesten HBO Max, forventes at bruge 6,5 mia. dollar eller lidt over 48 mia. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs