MediaWatch

Føljeton har fået sværere ved at få abonnenter ind i folden

Bruttofortjenesten og overskuddet faldt i 2021 for Føljeton. Det skyldes investeringer og nye produkter, siger direktøren, som i år mærker hårdere vilkår i abonnementsforretningen.

Foto: SCREENDUMP

Føljeton ApS - selskabet bag Føljeton og en håndfuld andre digitale nichemedier med analyse og nyheder - fik i 2021 overskud for tredje år i træk, men måtte skrue lidt ned for indtjeningen.

Virksomheden oplyser ikke sin omsætning, men bruttofortjenesten - indtægter fra fx abonnementer og annoncer minus eksterne udgifter - skrumpede med 6 pct. fra 2020 til godt 2,2 mio. kr. Det barberede en femtedel af overskuddet, som sidste år blev 180.000 kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs