MediaWatch

Søndag satte TV 2 rekord i antal unikke brugere

Søndag bød for de danske nyhedsmedier på dækning af både Tour de France og skudepisode i Field’s. De opsigtsvækkende begivenheder afspejlede sig i den digitale trafik, hvor TV 2 satte ny rekord.

Søndag havde TV2.dk det højeste antal unikke brugere på en dag, de nogensinde har set. | Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix

Da der på dansk jord søndag udspillede sig både Tour de France og skudangreb i shoppingcenteret Field’s på Amager, strøg ekstraordinært mange danskere til skærmene for at holde sig opdateret. Her blev Tv2.dk, der har rettighederne til Tour de France, det mest besøgte nyhedssite med knap 1.9 millioner unikke brugere. Det skriver Journalisten. på baggrund af tal fra Dansk Online Index.

Det er det højeste antal unikke brugere, der har besøgt sitet på en dag, bekræfter TV 2 til Journalisten.

De 1.9 millioner unikke brugere er over dobbelt så mange, som besøgte DR samme dag, der dog ikke har trafik fra mediets app med i samme opgørelse.

Tallene fremgår af Danske Mediers onlineindex, DOI, der opgøres på koncernniveau og viser, at JP/Politikens hus søndag havde næstflest unikke brugere.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs