MediaWatch

Mads Brügger venter på at skyde papegøjen der bliver Frihedsbrevets store gennembrud

Godt et år efter lanceringen kigger det digitale medie Frihedsbrevet i retning af tv, podcast og reklamefilm, der skal øge abonnementsvæksten. MediaWatch har talt med chefredaktør Mads Brügger om tallenes forbandelse, værdien af frokostrestauranter og drømmen om at gøre som franske Mediapart.

Journalisterne sidder med bred gangplads imellem sig langt under de hvide lofter med stuk i Frihedsbrevets lokaler på Vandkunsten i Indre By i København, hvor mediet netop har indtaget anden sal med et podcaststudie beklædt med tykke, orange gardiner på væggene.

Der er gået et år og lidt til, siden Mads Brügger, tidligere kanalchef på Radio24syv, søsatte det digitale medie Grundlovsdag, og i den forbindelse har MediaWatch inviteret sig selv på kaffe. Mads Brügger skænker op i sorte kopper prydet med et hvidt ”F”, der matcher hans signaturoutfit - hvid skjorte og smalt, sort slips.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs