Opgørelse viser partiers annoncekøb til valgkamp på Facebook
![Foto: Dado Ruvic/REUTERS / X02714](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article14098088.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7l8xz5qafojasvn7ndj.jpg)
Folketingets partier, politiske aktører, interessenter og private har brugt knap 2,7 mio. kr. på at føre valgkamp på Facebook frem mod folkeafstemningen om Danmarks forsvarsforbehold. Det skriver Markedsføring på baggrund af en opgørelse lavet af Politisk Annoncering på Facebook, der har optalt det samlede forbrug for politikere, partier og private aktører fra 1. til 29.maj.
Det er især partierne Konservative, Venstre, Socialdemokratiet, SF, Radikale, LA og Frie Grønne, der går ind for at afskaffe forbeholdet, der har spenderet mest med et samlet budget på 1.221.214 kr.
Partierne Enhedslisten, Nye Borgerlige og Dansk Folkeparti, der går ind for at beholde forsvarsforbeholdet, har tilsammen brugt 302.091 kr. ifølge opgørelsen.
Relaterede artikler
Øgede krav til søgemaskiner trådt i kraft
For abonnenter