Opgørelse viser partiers annoncekøb til valgkamp på Facebook

Frem mod onsdagens afstemning om forsvarsforbeholdet har partier brugt for et mindre millionbeløb på Facebook-annoncer.
Foto: Dado Ruvic/REUTERS / X02714
Foto: Dado Ruvic/REUTERS / X02714

Folketingets partier, politiske aktører, interessenter og private har brugt knap 2,7 mio. kr. på at føre valgkamp på Facebook frem mod folkeafstemningen om Danmarks forsvarsforbehold. Det skriver Markedsføring på baggrund af en opgørelse lavet af Politisk Annoncering på Facebook, der har optalt det samlede forbrug for politikere, partier og private aktører fra 1. til 29.maj.

Det er især partierne Konservative, Venstre, Socialdemokratiet, SF, Radikale, LA og Frie Grønne, der går ind for at afskaffe forbeholdet, der har spenderet mest med et samlet budget på 1.221.214 kr.

Partierne Enhedslisten, Nye Borgerlige og Dansk Folkeparti, der går ind for at beholde forsvarsforbeholdet, har tilsammen brugt 302.091 kr. ifølge opgørelsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også