Spotify skal lægge navn til Barcelonas stadion

Streamingtjenesten bliver hovedsponsor for klubben FC Barcelona, hvilket betyder et farvel til stadionnavnet Camp Nou.
Foto: Dado Ruvic/REUTERS/Ritzau Scanpix
Foto: Dado Ruvic/REUTERS/Ritzau Scanpix
AF RITZAU

Et verdens mest berømte fodboldstadioner skal have nyt navn. Camp Nou i Barcelona skal fra den kommende sæson officielt kaldes Spotify Camp Nou.

Navneskiftet er en del af den aftale, som FC Barcelona har indgået med musikstreamingtjenesten, som parterne har bekræftet tirsdag aften.

Aftalen gør Spotify til klubbens nye hovedsponsor og giver virksomheden navnerettighederne til stadion. Det er første gang nogensinde, at Camp Nou skal have et tilføjet et sponsornavn.

Navnet Spotify kommer i de kommende fire år også til at stå på brystet på spilledragterne hos både Barcelonas mænd og kvinder.

Hvor meget musikgiganten betaler for at blive eksponeret af den traditionsrige fodboldklub, melder historien ikke noget om.

Ifølge nyhedsbureauet AFP menes aftalen dog at indbringe klubben op til 300 mio. euro i løbet af de fire år. Det svarer til 2,2 mia. kr.

Aftalen er blåstemplet af klubbens ledelse, men skal formelt godkendes af medlemmerne. Det sker på en ekstraordinær forsamling 3. april.

Spotify afløser streamingtjenesten Rakuten, der har været Barcelonas hovedsponsor siden 2017.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også