Bloggere og influenter holder deres første branchedag

Beskatning og information om Instagrams algoritme er bl.a. på dagsordenen, når Forbundet for Influenter og Bloggere i Dansk Journalistforbund afholder branchedag 22. marts. 
Ane Halsboe-Jørgensen. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Ane Halsboe-Jørgensen. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Både Forbrugerombudsmanden og internetpersonligheden Rasmus Brohave er med, når Forbundet for Influenter og Bloggere i Dansk Journalistforbund afholder den første branchedag nogensinde i Danmark. Det skriver Journalisten.

Det sker 22. marts, hvor der ifølge fagbladet dagen igennem vil være oplæg og paneldebatter.

Dagsordenen indeholder bl.a. et oplæg om Instagrams algoritme og information om reglerne for regnskab og skjult reklame.

Ifølge regeringens oplæg til en ny medieaftale, der blev præsenteret af kulturminister Ane Halsboe-Jørgensen 3. februar, skal det bl.a. undersøges, hvordan influencere og bloggere m.fl. kan stilles til ansvar i tilstrækkelig grad for det indhold, de publicerer. Herunder om der f.eks. er behov for at pålægge dem et redaktørlignende ansvar.

Influencere foretrækker vejledning frem for redaktøransvar 

Bloggerformand: Børn skal vide præcis hvornår der reklameres 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også