Bloggere og influenter holder deres første branchedag
![Ane Halsboe-Jørgensen. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13808107.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20201006-093432-5-1920x1079we.jpg)
Både Forbrugerombudsmanden og internetpersonligheden Rasmus Brohave er med, når Forbundet for Influenter og Bloggere i Dansk Journalistforbund afholder den første branchedag nogensinde i Danmark. Det skriver Journalisten.
Det sker 22. marts, hvor der ifølge fagbladet dagen igennem vil være oplæg og paneldebatter.
Dagsordenen indeholder bl.a. et oplæg om Instagrams algoritme og information om reglerne for regnskab og skjult reklame.
Ifølge regeringens oplæg til en ny medieaftale, der blev præsenteret af kulturminister Ane Halsboe-Jørgensen 3. februar, skal det bl.a. undersøges, hvordan influencere og bloggere m.fl. kan stilles til ansvar i tilstrækkelig grad for det indhold, de publicerer. Herunder om der f.eks. er behov for at pålægge dem et redaktørlignende ansvar.
Influencere foretrækker vejledning frem for redaktøransvar
Bloggerformand: Børn skal vide præcis hvornår der reklameres