MediaWatch

Støttepartier er åbne for at udvide digital nulmoms til bl.a. magasiner - med forbehold

Regeringens støttepartier anerkender behov for at udvide digital nulmoms til nyhedsmedier til en bredere kreds af digitale medier efter fælles opråb fra borgerlige partier. SF og EL udtrykker dog forbehold for at udvide til samtlige digitale medier.

SF's medieordfører Charlotte Broman ser logik i en udvidelse af den digitale nulmoms, men finansieringen skal afklares, siger hun | Foto: Jens Dreslin/Ritzau Scanpixg

Diskussionen om den digitale nulmoms har været hyppigt tilbagevendende siden 2019, hvor aviser fik udvidet sin momsfritagelse til også at gælde deres indhold på nettet - hvorimod bl.a. digitale magasiner, ugeblade og tidsskrifter fortsat skal betale 25 pct. i moms.

Med forhandlinger om et nyt medieforlig i sigte er spørgsmålet igen relevant - skal ordningen fortsætte som hidtil, eller er der grund til at lytte til magasinhusene og andre stærke fortalere for at udvide den digitale nulmoms? Ja, mener Venstre, Konservative og Dansk Folkeparti, som i denne uge har understreget sin støtte til udvidelsen i et fælles indlæg i Berlingske.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs