Brand safety-værktøjer misforstår indhold - og koster medierne annoncer

Internationale værktøjer til at sikre annoncører brand safety er for upræcise og blacklister almindeligt nyhedsstof til annoncebrug, siger annoncesalgschef. Problematikken rammer især mediernes hovedindgang, siger mediebureau.
Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix
Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix
AF STEN LØCK, FREELANCEJOURNALIST

Annoncører vil beskytte deres brand mod at indgå i sammenhænge på nettet, der kan skade image, men indsatsen for at sikre annoncører brand safety, når de annoncerer, har en slagside, der skader de digitale nyhedsmediers annoncesalg.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også