MediaWatch

Politiken: "Programmatisk passer ikke til vores forretning"

Det digitale annoncemarked er domineret af den programmatiske handelsform. Alligevel fravalgte Politiken for et år siden det automatiserede salg, og det har man ikke fortrudt. I dag foregår næsten alt salg direkte, siger kommerciel udviklingschef.

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Opdateret kl. 13.59: citat om Publisher Platform er uddybet og efternavnet på Politikens kommercielle udviklingschef rettet.

Selvom programmatisk annoncesalg fortsætter med at tage en større del af markedet, som MediaWatch tidligere har beskrevet, er det ikke alle medier, der har overgivet sig til modellen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Kritiseret aftale om rettighedsbetaling lagt på is, mediebureauer kigger efter alternativer til Facebook, DR dropper livekoncerter, podcastbureau udvider med nye formater, og lokale radio- og tv-stationer har fået inddraget deres sendetilladelser. Læs med, når vi gennemgår ugens største mediesager.

Producenter glæder sig over droppet aftale men afblæser ikke krise

En rettighedsaftale, som i måneder har betydet stop for udvikling af fiktion til streamingtjenester, blev torsdag forkastet af Create Denmark, og det er et skridt i den rigtige retning. Det mener bl.a. Producentforeningen. Nu pågår individuelle forhandlinger med tjenesterne, men det risikerer at trække ud til efter sommer, lyder det.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs