Apples strammere tracking-regler koster milliarder for medieplatforme

Facebook, Youtube, Twitter og Snapchat kommer til at tabe i omegnen af 10 mia. dollar i annonceindtægter i anden halvdel af 2021, efter Apple har givet brugere mulighed for at undgå tracking.
Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Efter Apple med en systemopdatering i april tvang apps til at indhente tilladelse til at tracke brugerne, er den nødvendige dataindsamling til målrettede annoncer blevet vingeskudt for bl.a. Facebook, Youtube, Twitter og Snapchat - og dét rammer platformenes annonceomsætning. Det skriver Financial Times.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også