DR afviser udfordringer med image efter måling
![Foto: Martin Lehmann/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13398105.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7i4bbce5cvtod6gq8it.jpg)
Flere danske medievirksomheder måtte se deres placering droppe flere placeringer i en ny imageanalyse af de 100 største virksomheder i Danmark fra IFO, Instituttet for Opinionsanalyse. Størst er faldet for DR, der er røget 15 placeringer ned i forhold til 2020 til en 95. plads - det vækker dog ikke bekymring i kommunikationsafdelingen, skriver Berlingske, der er partner på undersøgelsen.
"Vi måler selv på, hvordan DRs omdømme er, når man spørger danskerne – for det er i sidste ende dem, vi er sat i verden for at være noget for. Og her ligger DRs omdømme stabilt på et meget højt niveau," skriver kommunikationschef Sune Knudsen i en kommentar til avisen.
Mediekommentator Lasse Jensen vurderer, at flere mediers fald på listen, bl.a. kan hænge sammen med, at de i dag skal producere på flere platforme end tidligere, og det det derfor kan være sværere at forbinde ét bestemt image til et mediehus.