DR afviser udfordringer med image efter måling

Danmarks Radio er faldet med 15 placeringer ned til bunden af top 100-liste over de største danske virksomheders image. DR afviser at være udfordret.
Foto: Martin Lehmann/Ritzau Scanpix
Foto: Martin Lehmann/Ritzau Scanpix

Flere danske medievirksomheder måtte se deres placering droppe flere placeringer i en ny imageanalyse af de 100 største virksomheder i Danmark fra IFO, Instituttet for Opinionsanalyse. Størst er faldet for DR, der er røget 15 placeringer ned i forhold til 2020 til en 95. plads - det vækker dog ikke bekymring i kommunikationsafdelingen, skriver Berlingske, der er partner på undersøgelsen.

"Vi måler selv på, hvordan DRs omdømme er, når man spørger danskerne – for det er i sidste ende dem, vi er sat i verden for at være noget for. Og her ligger DRs omdømme stabilt på et meget højt niveau," skriver kommunikationschef Sune Knudsen i en kommentar til avisen.

Mediekommentator Lasse Jensen vurderer, at flere mediers fald på listen, bl.a. kan hænge sammen med, at de i dag skal producere på flere platforme end tidligere, og det det derfor kan være sværere at forbinde ét bestemt image til et mediehus.

JP/Politikens Hus overhaler Egmont i ny imagemåling

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu