JP/Politikens Hus overhaler Egmont i ny imagemåling

En ny imagemåling over de 100 selskaber i Danmark med bedste image, sender mediekoncernen Egmont adskillige placeringer ned ad listen i forhold til tidligere år, mens JP/Politikens Hus nu er det danske mediehus med bedste image.
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Mens både Egmont-koncernen, Berlingske Media, TV 2 Danmark og DR er rykket længere ned på listen i en ny imageanalyse, er både JP/Politikens Hus og Aller rykket enkelte placeringer op. Det fremgår af en ny analyse fra IFO, Instituttet for Opinionsanalyse, der har foretaget en imageanalyse af 100 af de største virksomheder i Danmark - baseret på svar fra 2.217 erhvervsledere, som Berlingske har bragt og får udarbejdet årligt.

Egmont-koncernen, der bl.a. rummer filmenheden Nordisk Film og udgivergrenen Story House Egmont, har tidligere været den bedste medievirksomhed i Danmark målt på image og lå i 2020 nummer 47 på listen. I år er Egmont faldet ned til nummer 60 på listen og er dermed overhalet af JP/Politikens Hus, der er rykket tre placeringer op til en 57. plads.

Ifølge Berlingske dækker analysen troværdighed, ledelse, kvalitet, medarbejdere, kommunikation, ansvarlighed, konkurrenceevne, finansiel styrke og innovation.

Også Berlingske Media er droppet nedad på listen fra en 72. til 80. plads, mens TV 2 Danmark er rykket ned fra plads nummer 75 til 81 i 2021. Nederst på listen finder vi Aller på en 93. plads efterfulgt af DR på en 95. plads - en rutsjetur nedad fra nummer 80 i 2020.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også