Microsoft forlænger aftale med teknologiselskab om annonceplatform

Teknologiselskabet Xandr, der er ejet af amerikanske AT&T, skal fortsat levere platformen til Microsofts programmatiske annoncesalg efter fornyelse af kontrakten.
Foto: Newscast/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Newscast/AP/Ritzau Scanpix

Tech-kæmpen Microsoft fortsætter samarbejdet med teknologiudbyderen Xandr under AT&T og udvider brugen af selskabets platforme i det automatiserede, digitale annoncesalg. Det oplyser parterne i en pressemeddelse.

"Vi forsøger altid at optimere vores partnerskaber med henblik på at gavne de marketingfolk og mediebureauer, der ønsker at skabe vækst gennem vores unikke Microsoft-målgrupper. Vores kontraktfornyelse med Xandr, efter ti års succesrigt partnerskab, udvider den globalt skalerede programmatiske adgang til Microsofts målgruppe, som medieindkøbere er afhængige af i dag," udtaler Kya Sainsbury-Carter, Vice President Global Partner Sales, hos Microsoft i en pressemeddelelse.

Microsoft udvider med den forlængede aftale brugen af bl.a. Xandrs DSP og SSP samt  brugen af salgsenheden Global Supply Evangelism Team ledet fra Danmark, fremgår det. Aftalen skal være med til at udvide Microsofts annonceforretning på tværs af display, video og native på koncernens platforme som MSN.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også