Microsoft forlænger aftale med teknologiselskab om annonceplatform
![Foto: Newscast/AP/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13257069.ece/ALTERNATES/schema-16_9/090724050472-1920x1080we.jpg)
Tech-kæmpen Microsoft fortsætter samarbejdet med teknologiudbyderen Xandr under AT&T og udvider brugen af selskabets platforme i det automatiserede, digitale annoncesalg. Det oplyser parterne i en pressemeddelse.
"Vi forsøger altid at optimere vores partnerskaber med henblik på at gavne de marketingfolk og mediebureauer, der ønsker at skabe vækst gennem vores unikke Microsoft-målgrupper. Vores kontraktfornyelse med Xandr, efter ti års succesrigt partnerskab, udvider den globalt skalerede programmatiske adgang til Microsofts målgruppe, som medieindkøbere er afhængige af i dag," udtaler Kya Sainsbury-Carter, Vice President Global Partner Sales, hos Microsoft i en pressemeddelelse.
Microsoft udvider med den forlængede aftale brugen af bl.a. Xandrs DSP og SSP samt brugen af salgsenheden Global Supply Evangelism Team ledet fra Danmark, fremgår det. Aftalen skal være med til at udvide Microsofts annonceforretning på tværs af display, video og native på koncernens platforme som MSN.