MediaWatch

Linkedin bygger betalingsmur til nyhedsindhold

Den sociale medie Linkedin lægger i øjeblikket de digitale sten til en partnerskabsmodel for nyhedsmedier på platformen.

Foto: Christoph Hardt/AP/Ritzau Scanpix

Mens debatten om betaling for nyhedsindhold på digitale platforme har haft Facebook og Google i centrum, har Linkedin udviklet en service til samme formål med navnet Premium News. Det skriver Journalisten.

Brugere, der betaler for Linkedins Premium-abonnement, får gratis adgang til fem artikler om måneden, som ellers er sat bag betalingsmur hos hver af de medier, der indgår partnerskab med den Microsoft-ejede platform. Det fremgår af Linkedins egen beskrivelse af modellen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Bornholms Tidende er sendt ud i spare- og fyringsrunde, DR's dramachef blev afskediget, og Louds nye programdirektør varslede store forandringer for den unge radio. Få overblikket over en travl uge i den danske mediebranche.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs