MediaWatch

Splay One jagter sorte tal i 2021 efter endnu et år med rødt resultat

En trebenet produktportefølje var med til at sikre resultatfremgang i coronaåret 2020 for det digitale bureau Splay One, som dog fortsat bløder penge. Målet er, at 2021 bliver første år uden tab, siger dansk landechef.

Jacob Gallaus, landechef i Splay One, har været en del af Splay-forretningen siden 2014. | Foto: PR/NENT Studios

Mens coronanedlukninger spændte ben for det kommercielle indholdsprodukt i Splay Ones medie- og marketingbiks, steg efterspørgslen på de øvrige varer på bureauets digitale hylder. Det førte til en større bruttofortjeneste og et mindsket underskud i selskabets årsregnskab for 2020.

Med et tab på 1,56 mio. kr. på bundlinjen, forbedrede Splay One resultatet med godt 42 pct. i forhold til i 2019, hvor bureauet havde et underskud på 2,7 mio. kr. Resultatet er dog fortsat rødt, og det ærger landechef Jacob Gallaus, der kom til posten i 2019 med et erklæret mål om at vende minus til plus.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Bornholms Tidende er sendt ud i spare- og fyringsrunde, DR's dramachef blev afskediget, og Louds nye programdirektør varslede store forandringer for den unge radio. Få overblikket over en travl uge i den danske mediebranche.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs