MediaWatch

Spotify rykker ind på nyt marked med Clubhouse-lignende app

Streaming-kæmpen Spotify har lanceret en Spotify Greenroom, som lader brugere være værter for og - deltagere i - digitale lydrum, hvor de kan holde oplæg og debattere.

Foto: Chris Delmas/AFP/Ritzau Scanpix

Musik og podcast-streamingtjenesten Spotify gør indtog på markedet for live-audio med appen Spotify Greenroom. Det skriver flere medier, bl.a. Techcrunch.

Med appen kan brugere oprette digitale rum, som andre brugere kan klikke sig ind i, hvor de kan tale om temaer og emner, der interesserer dem. Grundfunktionen ligner altså markedslederen Clubhouse, der overraskede bl.a. de store sociale medieplatforme, da den blev lanceret til Apple-brugere i marts sidste år.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs