Movia og Soundvenue udruller digitalt univers til kulturoplevelser på farten

Soundvenue skal stå for indholdsproduktionen til et projekt, der skal fortælle brugere om kulturoplevelser, der kan ses, når de tager det offentlige til og fra bl.a. museer.
Foto: Finn Frandsen/Politiken/Ritzau Scanpix
Foto: Finn Frandsen/Politiken/Ritzau Scanpix

Mediet Sondvenue og transportselskabet Movia har slået pjalterne sammen og skabt indholdsuniverset Kulturator, der igennem forskellige digitale platforme fortæller brugere om kulturoplevelser i nærheden af Movias ruter. Der skriver Kulturmonitor.

Ideen er, at Kulturator skal inspirere personer med kulturelle tilbøjeligheder til at tage offentlig transport til og fra de nyligt genåbnede museer, teatre og lignende ved at give informationer og fortællinger, der kan gøre selve pendlingen til en oplevelse i sig selv.

Soundvenue Creative, mediets content bureau, står for indholdsproduktionen til universet, som løbende bliver opdateret, og bl.a. tæller en "Månedens Kulturator" - en kendt personlighed, der fortæller om sine foretrukne kulturperler. Movia lægger infrastruktur til projektet.

Kulturator gik i luften 17. maj og er tilgængelig på et website, i videoformat i Movias toge og busser samt på de store sociale medier.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også