MediaWatch

Twitter udruller sin betalingstjeneste i Canada og Australien

Twitter har nu officielt lanceret sin betalingstjeneste, Twitter Blue, som koster, hvad der svarer til 15-20 kr. om måneden i Canada og Australien. Flere lande vil følge.

Foto: Olivier Douliery/AFP/Ritzau Scanpix

Den sociale medieplatform Twitter er nu tilgængelig i en betalingsversion, Twitter Blue, som giver brugere en række funktionaliteter, som gratis-brugere ikke har. Det skriver flere medier, heriblandt Journalisten.

Canada og Australien er de første markeder, hvor der er blevet åbnet for de digitale sluser til Twitter Blue. For mellem 15-20 kr. om måneden får brugerne her bl.a. mulighed for at se forhåndsvisninger af tweets og få vist lange twittertråde i en mere læsevenlig tilstand, skriver Fortune.

Twitter Blue er altså ikke et komplet nyt socialt medie, men en legering af Twitter-platformen, der giver betalende brugere flere værktøjer til at lave og interagerer med indhold på platformen.

Twitter Blue dukkede op i Apples App Store i slutningen af maj, uden Twitter havde meldt ud offentligt, hvornår betalingsversionen blev lanceret.

Mere fra MediaWatch

Danske Medier kritiserer Facebooks ændring af artikelvisning

Medierne er ikke blevet orienteret på forhånd om Facebooks nye ændring, der begrænser visningen af artikler, som deles på platformen. Det vækker kritik fra Danske Medier, der kalder det en "magtdemonstration". Ifølge Facebook har man forsøgt.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nye medier gør indtog, gamle medievirksomheder gør op med røde tal, og kulturministeren har haft travlt med ny lovgivning og samråd. Få overblikket med denne uges overflyvning.

Nent frasælger endnu en bid af produktionsgren

Den britiske distributionsvirksomhed All3Media overtager Nent Studios' britiske distributionsselskab. Det sker som led i Nent Groups indsnævring af produktionsarmen, der skal koncentreres om fiktion og dramaproduktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs