MediaWatch

Kinesisk nyhedsapp vinder fodfæste i USA

Med overskrifter skræddersyet til den enkelte bruger har News Break tiltrukket stadig flere brugere.

Foto: Jens Dresling/Politiken/Ritzau Scanpix

Nyhedsappen News Break, som er kinesisk udviklet, og som baserer sig på andre mediers indhold med overskrifter rettet mod den enkelte bruger baseret på dennes præferencer, havde sidste år 45 mio. månedlige brugere og vinder fodfæste særligt i USA, skriver Politiken.

"(...) News Break er god til at få os til at se på nyheder i stedet for på mindre vigtigt indhold. Men jeg er bekymret for, at nyhedsapps til mobilen som News Break vil få os til at bruge mindre tid på at læse længere, mere komplicerede nyhedshistorier," siger Matt Carlson, forsker i nye medieformer ved University og Minnesota, til Politiken.

Mediet Protocol skriver, at News Break blev downloadet 24 mio. gange i 2020 i App Store og Google Play. Coronapandemien har været med til at løfte appens trafik. Trafikken steg med 516 pct. fra februar til marts 2020, hvor pandemien fik fat i store dele af verden.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs