MediaWatch

Twitter åbner lydnetværk for brugere med mindst 600 følgere

Efter at have testet sin pendant til den hypede samtale-app Clubhouse blandt afgrænsede brugergrupper i seks måneder, har Twitter valgt at åbne funktionen Spaces til brugere 600 eller flere følgere.

Twitters ikon | Foto: Brendan Mcdermid/Reuters/Ritzau Scanpix

Twitter åbner nu døren til sit nye audiobaserede netværk, Spaces, for brugere med profiler, der bliver fulgt af mindst 600 andre på platformen. Det oplyser Twitter i et blogopslag. I samme opslag fastslår techkoncernen, at Spaces bliver en integreret del af Twitter, og at man vil kunne tilgå digitale samtale- og lydrum direkte fra newsfeedet.

Spaces er Twitters pendant til den meget omtalte app Clubhouse, der blev lanceret som den første sociale platform baseret på et såkaldt active audio-koncept. Clubhouse sikrer en grad af eksklusivitet ved at kræve, at man som ny bruger bliver inviteret af en eksisterende bruger, mens Twitter altså har besluttet, at adgangskravet til at kunne indtage værtsrollen i en lyddrevet debat eller fremture med et oplæg på Spaces, er at have akkumuleret minimum 600 følgere. I sit blogopslag lover Twitter dog, at samtlige brugere snart vil kunne gøre brug af alle Spaces' funktioner.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny Zetland-chefredaktør, redning af radiokanaler og Radio Loud 2.0 har været ingredienserne i denne uges mediegryderet. Få stillet sulten med vores sammenkog af de vigtigste historier i denne briefing.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs