MediaWatch

Clubhouse udruller betalingsløsning til brugere

Clubhouse har lanceret en betalingsløsning, så brugerne kan overføre penge til udvalgte skabere af indhold på den et år gamle "social audio"-app.

Foto: Florence Lo/Reuters/Ritzau Scanpix

Mens forhandlingerne med Twitter om et opkøb af Clubhouse tilsyneladende er stødt på grund, har den unge app nu lanceret "Clubhouse Payments", som skal gøre det muligt for brugere af tjenesten at tjene penge på at lægge indhold ud.

Betalingerne vil gå direkte fra en bruger til en anden, og man overfører et beløb ved at klikke på vedkommendes profil, der får tilføjet en "Send Money"-knap, hvis de har tilmeldt sig ordningen. Ifølge Clubhouse-bloggen vil hele beløbet blive overført til den valgte bruger, mens afsenderen af pengene vil blive trukket et gebyr, som går til udbyderen af betalingsløsningen, Stripe.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs