MediaWatch

Direktør efter opkøb af annoncemedie: Abonnement er med i overvejelserne

JP/Politikens Erhvervsmedier vil med købet af design- og arkitekturmediet Dezeen prøve flere kræfter med det internationale digitale mediemarked – og bl.a. se på mulighederne for at føje abonnementsindtægter til, siger direktør.

Anders Heering, direktør, JP/Politikens Erhvervsmedier. | Foto: Gregers Tycho

Der kom tirsdag mere kød på de internationale vækstplaner, der længe har været en presserende del af dagsordenen i JP/Politikens Hus, da huset tirsdag præsenterede opkøbet af det internationale design- og arkitekturmedie Dezeen.

Med tilføjelsen at det London-baserede medie kaster JP/Politikens Hus for første gang anker uden for Nordeuropa, men på et digitalt marked uden grænsebomme. Ifølge mediehuset har Dezeen en rækkevidde på 3 mio. unikke brugere månedligt, hvoraf hovedparten, knap hver fjerde, kommer fra USA, mens næstflest, omkring 14 pct., kommer fra Storbritannien. Resten af læserskaren er spredt ud over verdenskortet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs