MediaWatch

Danske Medier møder kritik for krav om hjælp til ugeaviser: Flere har behov for støtte

Forening af digitale lokalmedier kritiserer Danske Medier for kun at fokusere på de trykte ugeaviser i krav om hjælpepakke -døren bør være åben for alle lokale nyhedsmedier, lyder det. Også branchemedie undrer sig, men Danske Medier fastholder hovedfokus på ugeaviserne.

Formand for de lokale internetmedier Michael Kjær (tv) er også adm. dir. og chefredaktør for Sønderborgnyt, som han udgiver med redaktør Ole Kæhler (th) | Foto: SønderborgNYT

Danske Medier har tunnelsyn på og plejer snævre medieinteresser.

Sådan lyder reaktionen fra flere sider, efter de private mediers organisation mandag stillede krav til kulturminister Joy Mogensen (S) om akut hjælp til de lokale ugeaviser, som nedlukningen presser på annonceomsætningen, fordi deres lokale annoncører i detail- og kulturliv er lukket ned.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2 fortsætter reklamevækst - millionforlig kapper af overskud

Ny tocifret vækst i reklamesalget er med til at sende TV 2's omsætning over 2,5 mia. kr. efter tredje kvartal. Øgede omkostninger og trecifret millionerstatning til Discovery sænker bundlinjen. "Det går godt for TV 2, men udfordringsbilledet er det samme," siger finansdirektør.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs