MediaWatch

Medier mærker nedlukning på annoncesalg - men panikstemningen er afblæst

Trods en ny nedlukning er reaktionen på annoncemarkedet langt fra som sidst, siger flere aktører. "Selvom der måske venter et par hårde måneder, tror jeg ikke, det kommer til at fjerne kampagner," lyder det bl.a.

Foto: PRIVATFOTO/MBV

Det stigende smittetryk har igen lagt gaderne øde og lukket detaihandlen. Men i modsætning til den første nedlukning i marts sidste år, har den seneste ikke fået annoncørerne til at smække pengekassen hårdt i - i hvert fald ikke indtil videre, lyder det fra flere sider.

"Sammenlignet med foråret er det noget helt andet nu. Vi oplever indtil nu ikke de bratte opbremsninger, vi så i foråret, og vi er kommet forholdsvist fint i gang med året. Der er enkelte brancher, der er ramt som bilbranchen, der plejer at køre nytårskure her i januar. De er begrænset frem til 17. januar. Så håber vi, at der bliver åbnet op igen, ellers er det et sted, hvor vi måske vil kunne se en brat opbremsning," siger Signe Skarequist, Director of Digital Sales & Ad Tech i JP/Politikens Hus, der bl.a. har Ekstra Bladets annoncesalg under vingerne.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere