MediaWatch

Zetland runder 20.000 medlemmer og har kurs mod overskud i 2020

Efter at have nået breakeven sidste år har Zetland kurs mod et nyt overskud, men i modsætning til 2019-resultatet er det alene drevet af kerneforretningen, der er vokset i årets løb, lyder det fra direktør.

Tav Klitgaard har været adm. direktør for Zetland siden maj 2020. | Foto: Nicolai Oreskov Westh

2020 har budt på fremgang i antallet af abonnenter – medlemmer, som det hedder i Zetlands terminologi – for mediet, der i 2016 relancerede sig selv som dagligt nyhedsmedie. Medlemsskaren har nu rundet 20.000, og Zetland har kurs mod selskabets andet overskud, efter 2019 bød på det første af slagsen i selskabets historie, oplyser adm. direktør Tav Klitgaard.

Zetland meldte i maj ud, at mediet havde godt 15.000 medlemmer. Siden er knap 5000 yderligere altså kommet til. Med til at løfte antallet af medlemmer i 2020 har været en reprise af den ambassadørkampagne, som Zetland gennemførte i 2019.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nyt fra dansk og international streaming, papirmangel og andre udfordringer for traditionelle medier er blandt ugens vigtigste mediehistorier. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs